Despre noi:

Arta pentru copii este un program educational initiat de Asociatia Galeria Noua. Pe langa programele de sustinere si promovare a artei contemporane (expozitii, conferinte, publicatii) pe care le-am desfasurat constant incepand din 2001, am realizat importanta formarii si educarii interesului pentru aceasta zona artistica. Intelegerea artei si formarea culturii vizuale se poate face doar prin educatie, incepand de la generatiile tinere. Atelierele Sa intelegem arta contemporana au fost realizate in perioada august-septembrie 2012 in parteneriat cu MNAC, cu sprijinul financiar al AFCN. Autor si coordonator proiect: Aurora Kiraly. Prezentari si ateliere realizate impreuna cu Simona Dumitriu, Romana Mateias si Cristiana Serbanescu. Multumiri: Irina Radu, Gabriela Popp. O selectie a proiectelor noastre anterioare le puteti viziona la http://galerianoua.tumblr.com/ iar pe acest blog vom posta noutati legate de programul educational.

sâmbătă, 29 septembrie 2012

Atelierul 10 - Concluzie

La ultima intalnire din seria Sa intelegem arta contemporana am facut o trecere in revista a subiectelor pe care le-am abordat pe parcursul programului. Am rasfoit cartea The Art Book for Children, publicata la Phaidon Press si am vorbit despre Leonardo da Vinci, Sandro Boticelli, Peter Bruegel cel Batran, Jan van Eyck, Vincent, Van Gogh, Claude Monet, Edgar Degas, Pablo Picasso, Juan Miro, Jackson Pollock, arta optica, Andy Warhol, Gilbert & George, Christo & Jean-Claude, Cindy Sherman si altii. In acest fel am putut revedea imagini si teme despre care am povestit de-a lungul cursului si fiecare dintre copii a avut ocazia sa intervina cu remarci si comentarii.




La atelierul practic au realizat o lucrarea despre una dintre temele, lucrarile, artistii care i-au impresionat sau despre ce a insemnat experienta acestor intalniri pentru ei. Rezultatele le puteti vedea mai jos.

Ca organizatori, am avut un sentiment de mare satisfactie sa incheiem aceasta prima sesiune de cursuri. Ne-am dat seama de importanta educatiei si informarii pe teme de arta vizuala la varsta copilariei. Suntem siguri ca interesul copiilor pentru arta pe care o vor vedea in viitor in muzee, in galerii sau pe strada va fi mai ridicat, pentru ca acum au o baza si o serie de repere despre temele si problematicile ridicate de artistii contemporani. Copiii au fost extraordinari, fara exceptie, am lucrat si ne-am simtit minunat impreuna pe parcursul intalnirilor. Toata echipa noastra - Simona, Romana, Cristiana si Aurora - a fost impresionata sa vada modul cum au fost percepute prezentarile pe care le-am facut si cum s-au reflectat in lucrarile pe care le-au facut la atelierele practice. Asteptam cu nerabdare urmatoarele proiecte!


Amalia
 Alex
 Ana
 Anda
 Cristi 
 David
 Evelyn
 Ioana
 Jasmine
 Mihnea
 Sebastian

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu